Prijavite se za elektronsku poštu

i na poklon dobijate po jedan dan jelovnika za svako godišnje doba!

Poklon
 
Vežbe za celo telo
Dodato 22. 07. 2014. u 21:17

Ograđivanje: Molim vas da se pre započinjanja ovog vežbanja posavetujete sa vašim fizijatrom ili fizioterapeutom. Naravno, sve aspekte ovog vežbanja - trajanje, intenzitet, broj ponavljanja, kao i same vežbe - možete i treba da prilagodite svojim trenutnim mogućnostima, potrebama i ciljevima.

Vežba #1: vežbajte ruke i ramena radeći sklekove u stoju na rukama. Spuštajte se koliko vam se čini bezbedno i ugodno.

Vežba #2: vežbajte ramena i leđne mišiće prebacivajući ravnotežu između leve i desne strane naizmenično.

Vežba #3: ojačajte trbušne mišiće.

Vežba #4: za jačanje odmicača i primicača nogu.

Vežba #5: uradite nekoliko vežbi za stopala dok ste i dalje pod teretom svoje težine naglavačke i tako jačate kičmu i čitav skeletni sistem.

Koristi stoja na rukama

Stoj na rukama je vežba sa opterećenjem sopstvene težine. Vežbe sa opterećenjem jačaju kosti i tako su one zapravo prava prevencija osteoporoze. Stoj na rukama uklanja pritisak sa nogu i obezbeđuje veći dotok krvi u mozak što pomaže u uklanjanju depresije.

Nakon stoja na rukama ne zaboravite da se zadržite u kontra pozi kako bi se veći dotok krvi iz glave polagano i bezbedno vratio u telo. 

Nadam se da su vam se svidele ove vežbice. Koji vaš omiljeni vid vežbanja? Ostavite vaše odgovore u komentarima. 

Hvala na pažnji,
Marina 

pogledano: 5246komentara: 21preporučujem: 10


Podeli sa prijateljima:

 
Komentari
Sanja
08:05 23.07.2014.
Draga Marina,

Hvala na opsirnom i sveobuhvatnom odgovoru. I dalje si veoma sistematicna i precizna.
Slazem se sa svim informacijama koje si prikupila. Na osnovu svog licnog iskustva, za sada mi i najvise prija vocna ishrana, a probala sam skoro sve pravce koji su se pojavili.

Medjutim, cak i sa ovom vrstom ishrane, ne ostajem bez pitanja i daljeg razmisljanja - sto me ipak navodi na konacno pitanje: da li je to pravi put?
Razlog tome je hladnoca zimi, jer voca na nasem podrucju u to vreme i nema - a banane, narandze... su dobro isprskane... a i hladno ti je posle unosenja istih.
Zatim kosa - kvalitet kose mi je drugaciji, kosa je tanja...
Nekad pomislim ipak smo svi razliciti i razlicita ishrana nam prija u zavisnosti od nacina zivota, budi opusten i oseti sta ti najvise prija i nema greske.
Svejedno, ja i dalje jesam na vocnoj ishrani + zelenis. Kazem, ZA SADA to mi najvise prija.
Uvek ostavljam prostora da sam i ja negde napravila gresku. Uskoro ce zima,dacu sve od sebe da i ako ima neke greske da je ispravim.Npr: celer, list celera mi sigurno fali - zbog natrijuma. I kad kazem na vocnoj ishrani sam to znaci voce 100%, jer cesto puta zelenis nisam unosila. Naci mekan zelenis zimi je opet malo teze i tako uvek neki dobar razlog.

Obzirom da imam zdravstvenih problema koji su me naveli na radikalnije promene u zivotu, ne mogu da se pozalim da mi je losije.
Mozda nisam merodavna za iznosenje ovakvih informacija zbog toga sto nisam dosledna 100% u primeni ishrane o kojoj je rec, ali nije na odmet cuti i druga misljenja i idemo dalje.

Mnogo pozdrava,
Sanja

Vjera
08:58 23.07.2014.
Gospod je u svojoj Svetoj riječi, Bibliji rekao Adamu i Evi da im je dao da jedu voće i bilje što nose sjeme. Znači to je naša najbolje hrana koju nam je Bog dao, ali mi smo usljed grijeha degradirali, pa više volimo da ugodimo apetitu.Međutim apetit je samo čulo koje se vaspitava, pa možemo navići da osjetimo lijep ukus voća i biti zdravi konzumirajući hranu koja je za nas od stvaranja predviđena. Prijatno i na zdravlje!!!
toni52
09:20 23.07.2014.
Bravo Biljo,posto sam ja vegetaijanac sasvim odobravam ovo sto si ispricala.Da bi se ljudi uverili u tacnost ovoga sto kazem nek pogledaju predavanja Dr Voltera Fajta koji je jedan od najuglednijih nutricionista na svetu.Izgleda da Ana radi za mesnu i prehr.industriju i zato zagovara takve stvari koje su cista bolest.Hvala na paznji.
Mario
12:34 23.07.2014.
Ovo sto ste stavili da hrono ishrana upozorava na oposnost od voca, rade sa tim samo radi profita i uzimaju pare tj. osoba ide svakim 1mjesec na kontrolu i gledaju joj se parametri je li izgubila ili dobila kg. Tu ljudi idu vecinom zbog mrsavljenja i onda im se tamo dadne redukciona dieta da ne jedu slatko i da nejedu brze UH, nakon 1mjesec normalno da ce osoba izgubiti tezinu jer nije jela UH, pa te onda posalje u apoteku jer ti je ustanovljeno da imas nedeostatak vitamina i minerala i kasnije. Tamo se uopste nespominje alkalnost hrane sto je nejbitnije da se zna!!! . Ja sam uzeo 2 osobe slicne gradji i iste krvne grupe. Jednoj sam ubacio da jede sto vise voca a drugoj sam skroz sveo voce na minimum kako zahtijeva hrono ishrana. Razlika je bila velika, daleko prije je ova osoba na vocu izgubila kile i poboljsala zdravlje i nije morala d aide u apoteku po vitamine i minerale a svaka osoba koja je bila na hrono ishrani, ta Dr Gifing joj preporuci da ode uzeti SOLGARove proizvode tj vitamine i minerale koji joj nedostaju a Anti Aging medicina radi zajedno sa SOLGARom. Ljudi previse komplikuju jer nece da rade jednostavno, zar nije lakse te pare sto ce se dati za pregleda i za dodatke ishrani dati za hranu, i ljudima se nemoze objasniti da obrok moze biti voce ali ne obrok 1 sljiva i 1 breskva, nek se pojede 10 sljiva i 10 preskvi pa vidjece se da ce organizab biti sit narednih 5-6sati. Ljudima je to mrsko da probaju a pricaju da voce nemoze da zasiti, pa nemoze te zasititi kad nisi ni probao. I neznam kako pricaju nesto sto nisu probali, znam al da neulazimo u osirnost jer sam vec i previse napisao a mogao bih napisati knjigu o svemu tome. :)
Lola
12:50 23.07.2014.
Draga Marina,
Neizmerno mi je drago što ste se dotakli teme "Hrono ishrane" te potkovano i logički precizno ismejali apsurdnu teoriju.
Lično mi je posebno drago zbog toga jer ta grozna i nezdrava teorija, verovatno zbog boljeg materijalnog položaja, koji je obezbeđen nadom nesrećnih i nedovoljno obavešteni ljudi kao i celom farmaceutskom industrijom, svoja sredstva usmeravala na beskrupuloznu kampanju na raznim medijima od tv i radija da nije moglo da se pobegne od njihovih naleta.
Nesrećnim slučajem sam svedok nekolicine poznanika koji su bili na tom režimu, potpali pod uticaj. Ja sam se koliko god sam mogla trudila da im skrenem paznju koliko je ta ishrana u srzi nelogična i pogrešna, ali uglavnom nije urodilo plodom. Sada imam video koji mogu da im pošaljem. . Hehehe hvala!! Pozdrav svima!! Živele voćkice!!
Milan
14:05 23.07.2014.
Hteo bi da stanem u odbranu masnoce, ali prirodne pa i zivotinjske jer od kada sam je dosta povecao u ishrani mnogo bolje varim hranu i stomak je bez nadutosti, a mislim da ipak organizam zna najbolje sta mu prija. Voce i dalje jedem samo manje, a povecao sam povrce.

Pozdrav i pohvale za tekst ;)
jagodica bobica
15:26 23.07.2014.
Od uvek imam problem sa kilazom, nema koju dijetu nisam probala, pre dve godine kada sam prvi put zapratila tvoje postove odlucila sam da se hranim sirovo-jela sam voće u neogranicenim kolicinama, nezavisno od doba dana, znala sam da u dva ujutru pojedem po kilo banana i celu dinju, rezultat-za mesec dana 18 kg u minusu, bez nervoze, gladi i svega ostalog sto komercijalne dijete nose, o energiji koju sam imala neću ni da govorim.Potpuno si u pravu-satnica u ishrani ne postoji, a cinjenica je da su svi potpali pod hrono uticaj, moje sve drugarice su u hrono rezimu i samo o tome pricaju, a ja sam luda sto mom detetu u park nosim bananu i breskvu dok njihova deca jedu oki doki flips- ajde budi dobra/dobar pa ce mama da ti da oki doki da vidis koja je igracka iznanedjenja unutra :-( izvini na duzem postu, mozda sam malo i skrenula sa teme
Sonja
16:11 23.07.2014.
Postovanje,
U mom jelovniku se uvek nalazilo puno voca i povrca i zitarice. Godinama sam se ovako hranila i sve je bilo ok. E od januara meseca , sam pocela da mrsam iako nisam manje jela, niti sam izgubila apetit. Naravno okolina je jedva docekala, tipa:,, Eto ti tvoje vegeterijanstvo, jedi meso kao covek, itd.,, Kad sam otisla kod lekara i uradila pretrage, malo šok....Nasli su parazit(takozvanu ,,veliku glistu,, i Kandidu u malom broju. Posto je djeta za kandidu tako rigorozna, bez secera, voca,zitarica....samo meso i povrce. Ja sam ocajna...sta da jedem? Na moju visinu od 174 cm spala sam na 52 kg. Uzas, kao iz logora. Molim Vas Marina za misljenje, jer se tako dobro razumete u hranu. Hvala unapred.
Dragan
17:19 23.07.2014.
Ispod je moja kritika po redosledu problematicnih navoda:
" Bonobo majmuni sa nama dele 99,4% gena " - Pa šta? To bi značilo da treba i svoje potrebe za odećom, obućom, vrstom obitavališta (drvo umesto kuće) da baziramo po ugledu na bonobo majmune?

" Autopsijom eskimskih mumija do 19. veka, do vremena kada su se isključivo hranili mesom, ustanovljeno je da su imali vrlo visoku stopu osteoporoze[3], raka[4], ateroskleroze[5], infakrta i šloga[6], kao i kratak životni vek od svega u proseku 60 godina" - Aha...a koliki je bio životni vek praistorijskih ljudi dok su jeli samo voće? Koliki je životni vek bonobo majmuna?

" Odnos ugljenih hidrata, proteina i masti u voću savršeno odgovara ljudskim potrebama" - Jeste, ali u kojoj količini, i samo ako bi nam spektar dnevnik aktivnosti bio otprilike...pa...kao kod bonobo majmuna. Šta ako si vatrogasac, rudar ili fizikalac na stovarištu? Takvi imaju drugačije potrebe nego neko ko sedi ili leškari po ceo dan.

" Da ste usred tropske džungle i da ste gladni, da li bi se prvo zapitali koliko je sati i koji se enzimi luče u vašem telu u tom trenutku? Veća je verovatnoća da bi, kao i svaka životinja u prirodi, u trenutku gladi potražili u svom okruženju šta vam je privlačno kao hrana, bez obrade i začinjavanja, i do čega bi mogli doći po zakonu efikasnosti." . Moj omiljeni deo! A šta ako sam eskim iz gornjeg primera? Ili Srbin u Srbiji u januaru? Gde, bre, tada da uberem voćku?

" Ja zagovaram ishranu za vrstu. Svaka vrsta na Planeti ima ishranu za sebe... Prema anatomiji i fiziologiji antropoidnih primata, hrana koja im najbolje odgovara jeste presno, zrelo, sveže, organsko voće i mlad zeleniš." - Kao prvo u biologiji nije isto grana, familija, rod, vrsta itd. Evo mi i bonobo majmuni delimo visok procenat DNK, ali opet smo RAZLIČITE vrste. Drugo, jeste, slonovi svuda jedu hranu za slonove, ali je svuda osim "tamo" dobijajo od druge vrste. Baš me zanima kako bi slon na Islandu ili u Mongoliji sam nabavljao hranu (i koju), a posebno u skladu sa zakonom efikasnosti? Koje bi voće brao Mongol u Mongoliji?

Naravno, nisam protiv voća i volim da ga jedem, niti sam izraziti karnivor, ali nekako vidim u tekstovima ovog tipa više idologiju i prozelitizam nego neospornu studiju. Uostalom, postoje i gomile lekara i naučnika koji se ne slažu, i šta sad? NJih ćemo jednostavno proglasiti "plaćenicima" mesne industrije ili tako nešto? Zašto ne bi onda mogli ovi pobornici isključivo biljen ishrane da budu "plaćenici" voćarske ili povrtlarske industrije?
Goca
20:36 23.07.2014.
Postovana Marina,

Konacno da cujem objasnjenje za ono sto mi nije bilo logicno u vezi hrono ishrane.
Naime,upraznjavala sam je 4 meseca,ali mi, kao laiku, uvek bilo nelogicno da se voce jede u određeno vreme popodne a da se prepodne moze dosta pojesti i to toliko da vam se od toga obicno prispava. hvala na objasnjenju!

p.s.
posto se danas dosta prska voce i povrce, bilo bi lepo saznati od Vas kako se zastiti, barem od voca koje svakodnevno koristimo i koje se nalazi na nasim pijacama

gervasi
20:50 23.07.2014.
pomislila sam da je sistematski zatrovano ...ljudskom rukom pa steti...a ne da nam od voca bolest preti! ah,,,,koji je to Um koji tvrdi da voce nema bas sve ono od cega prave najblje prodavane integratore??od cega ih ono prave da bi da ljudi ozdrave. to se naplacuje ..koliko? dal ce netko da uspije da nas uvjeri da ne jedemo ono sto nam tijelo voli i od cega se osjeca...kako? to samo zna onaj tko je svoj pa pita tijelo...drago moje sta bi ti danas za jelo? sigurno ni jedno ljudsko tijelo pod uslovom da nema ni pusku ni malj...pored stabla pung voca..bi birao mozda nekog tuljana..iz neke druge zemlje...ah...!..pametna ova cura....mozda nekto misli da nos u tudji posao gura!? zakon efikasnosti.. je lijepo ono objasnila..ja to kazem ovako...jeste minimum ulaganja maksimum rezultat! zar covjek voli raditi ili se vocem sladiti i onda sta voli da radi...cime se sladi? ajde kazite?!sigurno svi jedva cekaju da zive zivot koji upravo zive? koliko vas ima sada da odista smatrate da imate zivot vasih snova? dal je MIr u svijetu? ajde vi mirno jedite ono sto vam tijelo hoce...zar mislite da to nije Voce?..da nije voce bitno zasto je netko poduzeo da se uradi nesto jako hitno? da se ssijeku sva stabla voca koja rastu slobodno..pogotov u gusot naseljenim podrucijima!
Danijela
07:27 24.07.2014.
Nešto sumnjam da će moj komentar ugledati svetlost dana, ali moje je da pokušam.
Draga devojčice, ja verujem da ti nisi niti nutricionista, niti hemičar, niti biolog, niti bio-hemičar, niti lekar? Jel tako? Ali jako dobro manipulišeš argumentima iščupanim iz konteksta.
Do pre godinu dana sam jela i voće i sve ostalo i imala sam 40 kg suvišne masti pod kožom!!! Užasno visok LDL i trigliceride kao i užasno mali HDL. Rezultat u rekordnom roku bi bio bar mini moždani udar. Srećom sam počela sa hrono ishranom, gde nije akcenat bačen na izbacivanje voća, već na balansiranu ishranu i unošenje određene hrane u određeno doba dana, odnosno onda kada imaš dovoljno enzima da ih svariš i da ti ih organizam iskoristi u najkraćem roku. Voće se izbacuje u početku, kada ti je cilj da pokreneš topljenje masnih naslaga. Ali zato ti je preporučeno da uzimaš velike količine povrća i to svežeg. Nakon godinu dana izgubila sam gomilu masti iz organizma i napokon imam normalan lipidni status. Voće jedem kada osetim potrebu u određenom delu dana, jer znam da ću tada moći da ga svarim i iskoristim. Što se tiče kontrola (kao što reče jedan gospodin gore) i ubacivanja suplemenata... ne, to se ne radi nakon mesec dana "kada te ishranom bez voća upropaste" nego se radi odmah, jer si u obavezi da odeš sa nekim izmerenim parametrima u centar. Kasnije se to nakon redovnih kontrola (krvne slike) neke stvari izbace, neke smanje.. ni jedan dij. suplement se ne prepisuje tek tako olako. Bilo kako bilo, ja nakon 44 godine života i milion različitih dijeta (pa i makrobiotike) sam našla nešto što je ukusno, nešto što mi prija, nešto zbog čega mi je krvni pritisak ok, hormonski balans ok, lipidi ok i zbog čega mi se tope masne naslage, da naglasim slabovidima MASNE NASLAGE, a ne mišići kojih imam više nego ikad.
Marina
13:01 24.07.2014.
Jagodice bobice,

kako ste me slatko nasmejali! Čemu izvinjenje? :)
Marina
13:04 24.07.2014.
Dragane,

da li bi kao jedna tropska životnja mogli preživeti sever koji ste naselili bez kuće u kojoj imate vaš mali tropski dom?

Da li možete živeti zdravo bez Sunca?

Olimpijska asocijacija kaže da bez obzira na sport i treniranje kalorinutrientni odnos ostaje isti, broj kalorija se menja.

Znam da ništa ne shvatate od ovoga, nema potrebe za nastavljanjem, možda jednog danas shvatite, možda ne.
Marina
13:05 24.07.2014.
Danijela,

kao videte, prevarili ste se u vezi vašeg komentara. Ugledao je svetlost dana. Samo ću vam reći: srećno.
Marina
13:07 24.07.2014.
Sanja,

ne dajem medicinske savete, niti donosim dijagnoze. Međutim, na osnovu onoga što znam iz vašegf komentara o vama, svaku pokušaj dijagnoze i saveta bilo bi čisto, neprofesionalno nagađanje.

Možete mi pisati ako želite konkretniji odgovor...
Sonja
21:46 24.07.2014.
Postovana Marina,
Dijagno zu imam, to nisam ni trazila, niti medicinski savet. Samo savet o ishrani o kojoj je i Vas sajt. Dakle, kako da se hrani vegeterijanac koji ima povecanu Candidu u stomaku (koja se hrani secerom)?
Ili , kako da se hrani covek koji se hrani kao Vi, tj na sirovoj je hrani, a ima isti problem tj povecanu Candidu?
Ili , kako da se hrani covek koji hoce da se ugoji, a nesme da unosi Ugljene Hidrate ili sme vrlo malo?
Znaci vrlo sam konkretna, ne trazim dijagnozu. Ako ste isli u Medicinsku skolu i ako se bavite ishranom, za Candidu ste sigurno culi...
Hvala na posvecenom vremenu!
Marina
21:11 27.07.2014.
Draga Sonja,

Oprostite ako sam pogrešno razumela.

Za početak, molim vas da pogledate moj snimak i blog o kandidi:
http://biljnaishrana.com/blog.php?id=73

Ponekad je potreban post na vodi da bi se kandida smirila. Par puta sam predložila ljudima šta da probaju i imali smo pozitivne rezultate. Svaki put je moj predlog bio isti: monoobroci od voća uz zeleniš, isti obroci 2 ili 3 puta na dan tokom 5 dana, zatim polako uvesti i drugo voće i povrće, ali ostatiti pri jednostavnim obrocima.

Pogledajte blog za koji sam ostavila link.

I naravno, toplo savetujem da pročitate knjigu "Ishrana 80 10 10", ima jako lepo objašnjenje upravo o kandidi:
http://biljnaishrana.com/knjige.php?id=32
Marina
21:16 27.07.2014.
Plus, da dodam, uvek sam predlagala da počinju dan sa vežbanjem da bi se brže pročistio krvotok od masti.

Kandida može imati jednostavan uzrok koji se relativno brzo reši: mnogo masti u krvotoku, ali može imati i dublji i komplikovaniji uzrok kao što je na primer poremećen rad žlezda. Tada je neophodan post na vodi.
Maja
12:21 31.07.2014.
Postovana Marina i citaoci,

SLazem se vasim objasnjenjem, ali previdjate jednu cinjenicu, horno ishrana koja je u toj knjizi opisana, namenjena je klasicnoj ishrani.
Kvalitativno i kvantitativno se klasicna ishrana razlikuje od sirove.
KAda pojedete sirovu sarparepu ona ima daleko nizi glikemijski indeks od kuvane sargarepe. Kuvana sargarepa je cist skrob, sveza sagarepa nije skrob. Isto vazi za celer, pastrnak i brojno korenasto povrce.

Kada se hranimo sirovom hranom ona blagotvornije deluje na nas organizam i ne opterecuje ga kao kuvana, tu se svi slazemo.

Kada neko ko se hrani samo kuvanom hranom jede posle rucka jos 4 breskve, one nemaju nikakav efekat niti nutritivnu vrednost, jer dok docekaju svoj red da se svare one fermentiraju i vitamini se izgube, a stomak se naduva. O redosledu jedenja namirnica ljudi ne vode racuna i to je zapravo osnovni problem, koji ovaj vid ishrane resava. Za ljude kojima je ishrana: Supa, sos, krompir i meso pa posle coko dezert. Hrono ishrana ce zaista ukazati na principe ispravnog kombinovanja hrane. I dovesce do zeljenog rezultata.

Za ljude koji vode racuna o svojoj ishrani ili se hrane pretezno sirovom hranom, ovo nema previse smisla...

Voce u kombinaciji sa preteznom kuvanom hranom i skrobovima se zapravo lepi svojim secerima u masti i tako pomaze formiranje sala. To je problem sa klasicnom ishranom i cinjenicom da ljudi ne vode racuna sta sa cim jedu. REalno, koliko ljudi poznajete koji su na klasicnoj ishrani a voce jedu odvojeno od drugih obroka? Ne puno. Ili da ga makar jedu pre obroka. Mahom ga jedu posle obroka kao dezert. Sto nema smisla iz gore navedenih razloga.
Kada neko jede sirovu hranu, koja se daleko brze svari i nakon sirove salate za pola sata pojede vocku, postoji dobra sansa da se salata vec svarila i ta vocka ce se takodje svariti. Posle kormpira i mesa nece.

To su cinjenice o kojima treba voditi racuna kod poredjenja principa ishrane za klasicnu ishranu i odnosu na ishranu sirovom hranom. Jer polazna tacka nije ista i varenje nije isto.. Kod klasicne ishrane je daleko teze i kompleksine, a kod sirove brze i lakse, sastav namirnica koje se jedu je drugaciji i sasvim drugacije reaguje sirova i kuvana namirnica kada se sretne sa secerom iz voca...
Marina
14:48 01.08.2014.
Draga Maja,

hvala na komentaru.

Sirova šargarepa jeste skrob koji se kuvanjem karamelizuje i tako postaje mekši i lakši za verenje.

Ali - ko uopšte želi da jede sirovu šargarepu? Bar u mojoj ishrani nema mesta za to tvrdo korenje.

Glikemijsko opterećenje je daleko važniji parametar od glikemijskog indeksa.

Slažem se za nepravilan raspored hrane, ali... nije rešenje ljudima reći da ujutru jedu zasićene masti i holesterol, nego da ih ne jedu.

I dalje stoji da su citati doktorice koja je predstavnica te ishrane neopravdani i zavaravajući. Jednostavno su... netačno. Da ne upotrobim neku drugu reč. Nažalost, većina ljudi ih ne stavlja pod znak pitanja, jer dolaze od "dr." A od kada se to na medicini uči o ishrani? O da... ne uči se...
 
Ostavi komentar
*Ime

Želim da budem obavešten o novim komentarima putem email-a
Email